reklama

Kto vládne na Slovensku

Kto z pozadia riadi našich politikov? Je to slovenský fenomén? Myslím, že ani Amerika nie je na tom lepšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Myslím, že všade vo vyspelých krajinách vstupujú podnikatelia do sociálnej politiky štátu. Je to prepojenie skrz zamestnanosti, odvodov poistného a daní. Je v záujme štátu udržiavať dobré vzťahy s predstaviteľmi veľkých firiem, zamestnávajú veľa ľudí a priamo vstupujú do procesu znižovania nezamestnanosti.

Druhá strana mince je, že veľké firmy s veľkým počtom zamestnaných si uvedomujú vlastnú dôležitosť a sú medzi nimi takí, ktorí sa snažia cez svoje známosti v politickej špičke "nahnať vietor do vlastných plachiet", teda z pozadia nepriamo vplývať na chod udalostí, ktoré im zabezpečia nejaké výhody, úľavy, udržať sa na trhu alebo získať štátnu zákazku. Veď so štátom sa obchoduje najlepšie, istota financií 100%-na, istota dodržiavanie platných zákonov, splatnosť faktúr dodržaná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja im vravím šedé eminencie. Je ich na Slovensku veľa, niektorí sú mediálne známi, iní menej, ale zato poznajú cestičky ako "pumpnúť" štátnu kasu. Pokiaľ platby od štátu odchádzajú za dobre odvedenú prácu, tak je to v poriadku, ale stretávame sa s predraženými zákazkami, niekedy mám pocit, že na miestach s právom rozhodovania sedia úplní laici, ktorí nevedia spočítať koľko je dva plus dva. 

Pri predražených zákazkách automaticky vzniká podozrenie, že ide o korupciu. Štát zákazku objedná, niekto sprostredkuje, niekto vykoná a podelia sa pekne spravodlivo? Asi tak nejako to funguje. Veď zo štátneho krv netečie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Málokto si ale uvedomuje, že ide o naše spoločné peniaze, o peniaze nás, občanov, ktoré sme naskladali do štátnej pokladnice prostredníctvom daní a odvodov. Je to dôvod na to, aby zástupcovia občanov - nie poslanci - ale nezávislá skupina odborníkov dostala možnosť dohliadať na to, ako štát hospodári so spoločnými peniazmi. Mali by to byť ľudia čestní, dôveryhodní, nepodplatiteľní, nestranní. 

Len kde ich hľadať. Ja som optimista, ja verím tomu, že takí ľudia ešte žijú na Slovensku, nie všetci sú podvodníci, dph-čkari, mafiáni, celkom určite žije na Slovensku veľa čestných ľudí na vysokej úrovni odbornosti a veľmi veľa čestných, pracovitých ľudí. Keby som tomu neverila, myslím, vidiac čo sa deje na politickej scéne, ani by som nechcela na Slovensku žiť, alebo vôbec žiť, to by bol úplný koniec všetkého, čomu som celý život verila.

Valéria Dobronivská

Valéria Dobronivská

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Som len človek, robím chyby, niekedy sa aj mýlim, ale všetko čo poviem myslím úprimne, nehľadajte u mňa zlomyseľnosť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu